
NAJCZĘSCIEJ
ZADAWANE PYTANIA
Co to jest eWUŚ?
eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców) to system umożliwiającycy natychmiastowe potwierdzenie prawa pacjenta do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Czy system eWUŚ dostarcza informacji o aktualnym stanie uprawnień?
Tak. Informacje zgromadzone w systemie eWUŚ są aktualizowane codziennie wg danych otrzymywanych m.in. z ZUS i KRUS i przedstawiają stan uprawnień pacjenta w dniu, w którym dokonano sprawdzenia.
Jaki jest numer na infolinię NFZ
Telefony informacyjne w oddziałach Funduszu pod którymi można wyjaśnić wątpliwości związane z potwierdzeniem prawa do świadczeń w systemie eWUŚ.
- Dolnośląski: 71 79 79 199
- Kujawsko-Pomorski: 52 32 52 700
- Lubelski: 81 53 10 500, 81 19 488
- Lubuski: 68 328 77 77
- Łódzki: 42 275 49 41
- Małopolski: 12 29 88 386
- Mazowiecki: 22 582 84 42
- Opolski: 77 40 20 176, 77 40 20 169
- Podkarpacki: 17 86 04 003
- Podlaski: 85 745 95 62
- Pomorski: 58 32 18 635, 58 32 18 626
- Śląski: 32 735 19 00
- Świętokrzyski: 41 36 46 288
- Warmińsko-Mazurski: 94 340 67 12, 800 133 773
- Wielkopolski: 800 800 805
- Zachodniopomorski: 91 46 45 045, 94 34 06 712
Czy NFZ zapłaci świadczeniodawcy za leczenie pacjenta, który w eWUŚ widnieje jako osoba nieupraw...
W przypadku, kiedy pacjent z "czerwonym ekranem" w systemie eWUŚ przedstawi świadczeniodawcy dokument potwierdzający prawo do świadczeń albo złoży stosowne oświadczenie, NFZ pokryje świadczeniodawcy koszty jego leczenia.
Dlaczego pacjent może widnieć w systemie eWUŚ jako nieuprawniony do świadczeń?
Przyczyn może byc wiele. Informacje o osobie ubezpieczonej mogły nie zostać przekazane przez inne instytucje do bazy NFZ albo osoba ubezpieczona nie zgłosiła członków swojej rodziny do ubezpieczenia. Wszystkie wątpliwości należy wyjaśnić u płatnika składek, np. pracodawcy.